Still ill..

Superkul..
Vaknade imorse och hade världens värk i bihålorna
Jag som trodde jag skulle bli frisk nu
Så fick ringa jobbet och säga att jag inte kommer imorgon heller
Så surt, den lönen blir inte en bra lön

Gick i alla fall ner till vårdcentralen
Och där sa dom att jag inte får antibiotika förän tio dagar efter start av symptom
För det borde tydligen gå ner av sig självt
Och om inte så är det nog bihåleinflammation ändå
Men det måste gå tio dagar innan behandling sätts in

Så det är bara hålla tummarna för att jag blir bra till på måndag och kan jobba
Om mirakelkuren alvedon och nässpray hjälper
Det och sova, det var läkarens råd
Jaha
Dessutom kunde det tydligen fortfarande smitta
Sätt mig i karantän?
Nåväl, blev inte alls den veckan jag hoppades på
Men jag överlever på te och yoghurt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0