Sputnik Sweetheart

Baby Jane va tvungen att gå på pocketshop och handla mer vampyr-böcker innan vi åkte
hem från Götet
Och jag...skulle inte köpa någonting
Men klart jag kom ut med 3 böcker och Baby J nästan utan..
Läste halva Sputnik Älskling (Haruki Murakami/Murakami Haruki, ..XD whatever, läs som du vill)
på tåget
Måste säga att jag verkligen gillar sättet han skriver på
Och karaktärerna i den här boken är klockrena
Eller så..jag vet inte, jag gillar den i alla fall
Hittills

Så dagen spenderades mestadels på tåget hem alltså
5 timmar svettigt mys
Läste och lyssnade på the Killers
Jag kom även på hur dålig jag är på att minnas när saker hände
Tidsuppfattning är verkligen inte min starka sida längre
Förut hade jag stenkoll på allt..

Jag minns...
Read my mind (Killers)
Chasing cars (Snow Patrol)
Say it right (Nelly Furtado)
Jag minns att de kom ungefär samtidigt
Jag lyssnade på dem i följd
Vacker smärta
Precis som jag kände
På något sätt
Och den där fascinationen
Jag grät säkert..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0