light






Jag är här
Det har gått ganska lång tid
Och det känns som flera livstider
Alla saker som hänt

Om vi bortser från det självklara
Det som alla redan vet,
med olika katastrofer och allt vad du sett eller hört
Så känns mitt liv som en annans
Inte för att jag anser mig viktigare än någon annan
Men att jag försöker att inte svämma över
.

Så vart ska man börja..
Julen var bra
Till jag väcktes natten mellan julafton och juldagen
Det var då allt började

Sedan dess har allt varit en bergochdalbana

I stora drag är det detta som hänt:
Min pappa har dött, hans hjärta gav upp
och han fick bara bli 45 år
Sedan har hans cancersjuka fru även dött,
hon som bara fick bli 44 år

Efter sig har de lämnat fyra vilsna barn
och ett dovt eko

Vi har kämpat och vi fortsätter med det

Men det finns ljusglimtar
Jag har fått ett nytt jobb,
ska börja i april
Jag har en sambo,
är tacksam att han står ut

Och jag hoppas syskonen ser något ljus de också
Vi fortsätter
Kämpa






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0