Norwegian Wood.




Efter insikten att vi suttit hemma allt för många dagar
Bestämde vi oss för att gå på bio

Jag har varit nyfiken på Norwegian Wood en längre tid
ja, sen Murakami kom ut med att hans bok skulle bli film

Att se en film baserad på en bok blir lätt fel
Boken som var så fantastisk blir inte som man tänkt

Inför Norwegian hade jag inte en förväntning att den skulle vara precis som boken
Jag satte mig i biosalongen med bara tanken på en japansk film och en annan typ utav kärlek
Och det vart rätt
Den är inte helt synkad med boken, men fristående som film, tycker jag om den
(även om jag tycker om boken mer)
Men filmen var visuellt snygg och jag har en liten crush på flera utav karaktärerna (framför allt Midori)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0