Live for Love


(lotus, för någon som alltid ger mig hopp, sa en gång att jag påminde om lotusblomman
något om att kämpa sig genom den hårda omgivningen och ändå hålla sig ren och vacker,
jag måste säga, att det rörde mig väldigt mycket)

Ok, jag är trött på att folk dör hela tiden
Kan ni skärpa er eller?
Nu senast är det Ulf Larsson
Och ja, det är supertrist

Och när man säger något sådant
Så förstår de
Men de ifrågasätter gärna
(en kompis till mig frågade mig detta
när Heath Ledger hade dött)
Om det nu är så trist med att folk dör
Varför bryr jag mig då inte om de som
dör i svält varje dag?
De som dör av sjukdomar varje dag

Det är inte det
Jag bryr mig
Men
Det är svårare att känna något
För någon man inte vet något om
Eller bara en massa
Ta Ulf, eller Jackson, eller någon annan som dött
anledningen till att det blir uppståndelse är ju
självklart för att de var kända
Men inte för att de var kändisar
Utan för att de var kända av dig
De var som bekanta
Någon du kunde känna med och relatera till
Inte så att poängen var att flera människor eller
kanske en hel värld kände till dem
Du kände till dem, de var dina vänner
Och när en vän dör
Då sörjer man

När jag hade förklarat det här så tittade han bara på mig
Som om han var förvånad att jag hade egna tankar
Sen log han bara
Och sa:
Det är sant




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0